Mervi on kasvatustieteen maisteri sekä positiivisen pedagogiikan ja inklusiivisen toimintakulttuurin asiantuntija, kehittäjä ja kouluttaja. Hän on toiminut kouluttajana vuodesta 2016 lähtien, erityisesti perusopetuksen rehtoreille, koulujen johtoryhmille, pedagogisille tiimeille sekä perusopetuksen opettajille. Hänen koulutusteemansa keskittyvät positiiviseen kasvatukseen, myönteisen toimintakulttuurin luomiseen ja positiivisen käyttäytymisen vahvistamiseen. Lisäksi hänellä on laaja kokemus opettajien ja huoltajien kouluttamisesta eri kouluasteilla.
Mervillä on 20 vuoden kokemus aineenopettajana, mikä tuo syvyyttä ja käytännön ymmärrystä hänen työhönsä inklusiivisen ja myönteisen toimintakulttuurin kehittäjänä. Hän on aktiivisesti kehittänyt ja kouluttanut hyvinvointiopetusta, erityisesti tunne- ja vuorovaikutustaitojen opetusta, sekä myönteisen ja hyvinvoivan koulukulttuurin rakentamista peruskouluissa. Vuonna 2020 hän julkaisi aiheeseen liittyvän kirjan, joka tukee kasvatustyötä ja edistää kouluyhteisöjen hyvinvointia.
Mervin työ nojaa vahvasti positiivisen kasvatuksen viitekehykseen, jonka periaatteita hän on pitkään soveltanut omassa työssään. Hän on ollut keskeisessä roolissa viemässä viitekehyksen mukaista toimintatapaa osaksi perusopetuksen rakenteita ja hänen työnsä on edistänyt toimivia ja inklusiivisia oppimisympäristöjä, joissa kaikki oppilaat voivat menestyä.
Lisäksi Mervillä on kokemusta työhyvinvoinnin johtamisesta, kouluttamisesta ja valmentamisesta. Hän on LCF Life Coach -ratkaisukeskeinen valmentaja, ja ratkaisukeskeinen työote on vahvasti läsnä hänen koulutuksissaan ja valmennuksissaan. Hänen toimintansa keskiössä ovat käytännönläheiset ratkaisut, jotka tukevat sekä oppijoiden että opetusyhteisöjen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja toiminnan kehittämistä.